22 Kasım 2007 Perşembe

5 Aylık Oldukkkkkk


Günler ne kadar çabuk geçiyor.Bugün Çağan Ege 5 aylık oldu.Oysa daha dün gibi hatırlıyorum.Heyecan, sevinç korku (aslında tarif edilemeyen hisleri)aynanın karşısında son gün karnıma bakıp yarın sana kavuşacağım dediğim günü..
İşten yarım gün izin almıstım sabah 09:00 da randevumuz vardı.Doktora giderken içim hep kıpır kıpır oluyor sebebini henüz keşfedemedim.Sanırsam yeterli kilo alamadığını düşünmem yada iğne vurulacak olmasından...Herzaman iğneden korkmuşumdur. Aslında fobim desem daha doğru olacak.İlk zamanlarda iğne vurulurken garip sesler çıkarıp arkamı dönüyordum.Doktorumuz ise bu şekilde yapmamamı anne olduğumu bana hatırlattı.Aslında sorun da belki bu "evet anne olmak"... O kadar farklı bir şey ki ona batırılan iğne sanki benim tenime batıyor.Duyduğu acıyı sanki bende hissediyorum.
Neyse fazla duygusallaşmayacağım...
Çağan Ege 7.366 kg olmuş yaşına göre iyiymiş(hernekadar anneannesi zayıf desede).Boyu ise uzun( 7 aylık bebeğin boyunda).Bizimkisinin keyfine diyecek de yoktu.Bir cilveler bir konuşmalar...Soyununca çok mutlu olduğunu keşfettim .Gerçi doğduğunda hastanede hemşire de söylemişti "bebeklerin çıplak olmayı sevdiklerini" ama bazı bebeklere giysileri bile giydirilirken kıyameti koparttığını da tanık olmuştum.
Beslenme konusunda ise doktorumuz hayli tutucu özellikle anne sütü konusunda.Geçen ay olduğu gibi çok zorda kalmadıkca mama ve elma suyu vs verilmeyecek.Bir ay daha idare etmem gerekiyor.Sütümün ise azaldığını hissediyorum.Ama ben en kısa zamanda cam rende alıp bir an önce denemek ve Çağan Ege'nin tepkisini ölçmek istiyorum.Hafta sonuna kadar nasıl bekleyeceğim....
Bununla birlikte artık sırt üstü yatarken yüz üstü dönebiliyoruz.Kolunu kurtaramadığı için biraz desteğimiz olmuyor değil.Artık ailede ki herkezi tanıyor.Kötü bir huyu ise tanıyamadığı kişilere karşı dudak büküp ağlamaya başlaması.
Ellerimiz sürekli ağzımızda , dokunduğumuz tüm nesneleri ağzımıza mutlaka götürüyoruz.
Bir yerde okumuştum ama şuan nerede olduğu aklıma gelmiyor "Dünya da en yavaş büyüyen yavru insan yavrusuymuş .Oysa Çağan Ege şuan gözümün önünde o kadar hızlı büyümeye başladı ki.

Hiç yorum yok:

 
Template by suckmylolly.com